آرم كنفرانس آرم كنفرانس  
آمار سايت
بازگشت به صفحه اول
بروشور كنفرانس

محل برگزاري كنفرانس
معرفي كنفرانس
سازمان كنفرانس
درباره كنفرانس
ارتباط با دبيرخانه كنفرانس
برگزار كنندگان كنفرانس
سازمان مدیریت صنعتی
حامیان كنفرانس
گزارش كنفرانس‌هاي پيشين
لينك‌هاي مرتبط

مقدمه

↑ بالا

ده سال از برگزاری کنفرانس اول با طراحی و برنامه ریزی مرحوم پروفسور محمدحسین سلیمی و پنج سال از برگزاری کنفرانس دوم توسط شاگردان وی در موسسه مطالعات نوآوری و فناوری ایران می گذرد. سومین کنفرانس در سال 1396 در حالی برگزار می شود که متخصصان و مشاوران بسیاری به این جریان علمی در کشور پیوسته اند و تجربیات کاربردی و پژوهشی ارزشمندی برای به شراکت گذاشتن با بدنه مدیریتی و کارشناسی کشور فراهم آمده است.
کنفرانس سالانه استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله بنا دارد گذار سازمان های ایرانی از وضعیت موجود به سازمان نوآور را از طریق به شراکت گذاری تجربیات کاربردی و پژوهشی کشف و حل علمی، نظام یافته، تکرارپذیر و قابل یادگیری مسایل، تسهیل کند. این کنفرانس در سال 1396 با توجه به اولویت های نظام علم و فناوری کشور از یک سو و زیرساخت های فراهم شده در این حوزه، با محوریت «کشف، بازتعریف و پیشنهاد راه حل برای تولید رقابت پذیر در عرصه های مختلف عرضه خدمت و محصول»، برگزار خواهد شد.

اهداف

↑ بالا

هدف بلندمدت كنفرانس در سطح ملي

  • ارتقاي دانش و انگيزه ملي براي تعيين نمره نوآوري ملي از طريق:
    • بازتعريف شاخص‌هاي «نوآوري»، «سازمان نوآور» و «دولت سياستگذار رشد نوآوري» مبتني بر انديشه اسلامي‌- ايراني.

هدف بلند مدت در سطح كشورهاي اسلامي

  • هم‌راستا سازي توان علمي ملت‌هاي اسلامي براي پيوند زدن نقشه جامع علمي كشورهاي اسلامي با فلسفه غايت هستي از منظر انديشه اسلامي.

پانل‌هاي تخصصي و محورها

↑ بالا

  • محورهای بخش علمی- پژوهشی
    • توسعه استراتژی‌ها و تکنیک‌های کشف، تعریف و حل مسایل به صورت عمومی و به صورت ویژه متناسب با ویژگی‌های مسایل ایران
      • مسایل مرتبط با بهره‌وری و سازمان بهره‌ور
      • مسایل مرتبط با کیفیت و سازمان کیفی
      • مسایل مرتبط با انعطاف‌پذیری و سازمان منعطف و چابک
      • مسایل مرتبط با نوآوری و سازمان نوآور و کارآفرین
    • چارچوب‌ها و مدل‌های شناختی کشف، تعریف و حل مسایل به صورت عمومی و به صورت ویژه متناسب با ویژگی‌های مسایل ایران
      • چارچوب‌ها و مدل‌های عمومی ذهنی مدیران و کارشناسان در کشف، تعریف و حل مسایل
      • چارچوب‌ها و مدل‌های خاص ذهنی مدیران و کارشناسان در کشف، تعریف و حل مسایل متناسب با ویژگی‌های مسایل متفاوت
      • منابع دانشی و عوامل موثر در کشف، تعریف و حل مسایل به صورت عمومی و متناسب با ویژگی‌های مسایل متفاوت
    • نظام‌های مدیریتی به صورت عمومی و به صورت ویژه متناسب با ویژگی‌های سطح آمادگی سازمان‌های ایرانی در کشف، تعریف و حل مسایل
      • ویژگی‌ها و شاخص‌های نظام های مدیریتی سازمان‌های بهره‌ور
      • ویژگی‌ها و شاخص‌های نظام‌های مدیریتی سازمان‌های کیفی
      • ویژگی‌ها و شاخص‌های نظام‌های مدیریتی سازمان‌های منعطف و چابک
      • ویژگی‌ها و شاخص‌های نظام‌های مدیریتی سازمان‌های نوآور و کارافرین
    • جنبه‌های کلان و زیرساختی کشف، تعریف و حل مسایل به صورت عمومی و به صورت ویژه متناسب با محیط‌های کسب و کار در ایران
      • انعکاس مسایل محیط‌های متنوع کسب و کار در ایران در نقشه جامعه علمی و نظام ملی نوآوری
      • نظام‌های نوآوری بخشی متناسب با محیط‌های متنوع کسب و کار در ایران
      • زیرساخت‌های راه‌اندازی کسب و کارهای جدید متناسب با محیط‌های متنوع کسب و کار در ایران
      • روان‌سازی تعاملات و متعادل‌سازی منفعت در زنجیره‌ها و حلقه‌های تولید و عرضه خدمات و محصولات متناسب با محیط‌های متنوع کسب و کار در ایران
      • همسویی نظام‌های نوآوری بخشی با اقتصادهای درونزا و برونزا
    • نظام‌های ممیزی و ارزیابی سازمان‌های ایرانی در توانمندی کشف، تعریف و حل مسایل
      • شاخص‌ها و مکانیزم‌های ارزیابی سازمان‌های ایرانی در رویارویی با مسایل مرتبط با بهره‌وری و سازمان بهره‌ور
      • شاخص‌ها و مکانیزم‌های ارزیابی سازمان‌های ایرانی در رویارویی با مسایل مرتبط با کیفیت و سازمان کیفی
      • شاخص‌ها و مکانیزم‌های ارزیابی سازمان‌های ایرانی در رویارویی با مسایل مرتبط با انعطاف‌پذیری و سازمان منعطف و چابک
      • شاخص‌ها و مکانیزم‌های ارزیابی سازمان‌های ایرانی در رویارویی با مسایل مرتبط با نوآوری و سازمان نوآور و کارآفرین
    • پانل ویژه دانشجویان
      • بحث و بررسی زمینه ها و فرصت های پژوهشی مرتبط در داخل و خارج از کشور
      • بحث و بررسی زمینه های تقویت پایان نامه های مرتبط
  • محورهای بخش علمی _ کاربردی
    • تجربه های بکارگیری استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله در کشف و حل مسایل مرتبط با محصولات و خدمات سازمان های ایرانی
    • تجربه های بکارگیری استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله در مطالعه فرصت های رشد و توسعه محصولات و خدمات سازمان های ایرانی متناسب با بازارهای داخلی و جهانی
    • تجربه های بکارگیری استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله در ارتقای نظام های مدیریتی مرتبط در سازمان های ایرانی
    • تجربه های بکارگیری استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله در کشف و حل مسایل در ارتقای زیرساخت های مرتبط
  • محورهای سخنرانی‌های کلیدی
    • چشم انداز، دورنما و روندهای نوآوری در کشور
    • چشم انداز، دورنما و روندهای نوآوری فناوری در کشور
    • چشم انداز، دورنما و روندهای کسب و کارهای جدید متناسب با محیط های متنوع کسب و کار در ایران
    • چشم انداز، دورنما و روندهای تعاملی درآمدهای سرانه ملی و نوآوری در کشور
  • محورهای کارگاه‌های یادگیری
    • استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله
    • فرصت های رشد فناوری و تجاری سازی محصول نو
    • سطح آمادگی سازمان ها برای بکارگیری استراتژی ها و تکنیک های کشف و حل مسأله و ارتقا از سازمان های بهره ور به نوآور
    • راه اندازی کسب و کارهای جدید و دانش بنیان
    • ارتقای حرفه ای تا نقش آفرینی به عنوان مشاور حل مسأله
    • توانمندی بکارگیری مهارت های کشف و حل مسایل

حوزه‌هاي علمي

↑ بالا

در کنفرانس سوم، پانل های علمی ـ تحقیقاتی و علمی ـ کاربردی در حوزه های فنی و مهندسی برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردند و دیگر حوزه ها در برنامه توسعه کنفرانس قرار دارند.

مخاطبان كنفرانس

↑ بالا

مخاطبان مستقيم

  • مديران و كارشناسان نظام ملي نوآوري و نظام‌هاي بخشي نوآوري
  • مديران و كارشناسان ثبت نوآوري در كشور اعم از اختراع، وسيله كمك آموزشي، اسباب‌بازي، ...
  • صاحبان نوآوري در حوزه‌هاي فني و مهندسي اعم از افراد حقوقي و حقيقي
  • مشاوران ثبت و تأیید اختراع داخلي و بين‌المللي
  • اعضای هیأت علمی و دانشجويان رشته‌هاي فني و مهندسي
  • مديران و كارشناسان سازمان‌ها و شركت‌هاي فعال و یا علاقه‌مند به پياده‌سازي مديريت نوآوري و پایگاه حل مسأله

مخاطبان غيرمستقيم

همه موارد فوق در حوزه‌ها و رشته‌هاي مختلف علمي براي دريافت برداشت‌هاي كلي و آزاد به منظور بستر‌سازي گسترش مفهوم به آن حوزه